17 november 2018
Marvilde JO13-3 – Oirschot Vooruit J013-2

Op een stralende zaterdagochtend stond nu Oirschot op het programma.
Oirschot is samen met UNA en Rood-Wit een kandidaat om kampioen te worden.
Helaas was Charafeddine nog niet voldoende hersteld om mee te doen, maar gelukkig wel om ons aan te moedigen.
De scheids floot voor het begin van de wedstrijd en het was direct Oirschot dat ten aanval trok.
Marvilde werd dus direct met de rug tegen de muur gezet. Elk balbezit van ons was in het begin meteen inleveren bij de tegenstander. Onze verdediging (Bas, Robert, Jasper en Rick) hadden hun handen vol aan de rappe aanvallers van Oirschot. Het middenveld van Marvilde (Rayan, Najb, Danny en Stan) probeerden de tegenstanders vast te zetten door kort te dekken. Vaak lukte dat wel alleen kwamen onze spitsen (Thijs en Amjad) niet in het spel voor.
In de 13e minuut kwam Oirschot aan onze rechterkant opzetten en de buitenspeler schoot de bal.
Was het een schot of voorzet? Maar de bal ging rakelings langs de paal en de 2 aanvallers kwamen net te kort om de bal achter onze keeper Gulio te tikken. Daar kwamen we goed weg.
Een keer in de 1e helft konden we een mooie aanval opzetten, na een goed lopende combinatie kreeg Danny een schietkans van z’n 15 meter, maar hij kreeg de bal net niet onder controle.
Verder was het Oirschot dat domineerde…, maar voor rust werd er niet gescoord en dat was te danken aan Gulio en de verdediging die zeer alert waren en ingrepen waar ingegrepen moest worden.
Rust, even naar binnen om de puntjes op de i te zetten. De coach Edward nam het woord en vertelde dat er meer druk gezet moest worden op de bal en geen schrik moesten hebben van de tegenstander.
Magmod, Jesse en Hejran kwamen nu het veld in om het middenveld te ondersteunen.
De tweede helft begon en het was direct Marvilde dat goed uit de rust was gekomen. Het leek of we de slag om het middenveld aan het winnen waren. Door het loopvermogen van Hejran hadden onze tegenstanders erg veel moeite om dit te belopen. Oirschot ging nu meer lange ballen spelen om ons middenveld over te slaan, maar daar hadden onze verdedigers totaal geen moeite mee. En al kwam de bal er echt een keer over heen was daar Gulio die goed meevoetbalde.
Met nog z’n 10 minuten te spelen was het Oirschot dat een hoekschop nam, en na een scrimmage voor de goal was het de aanvaller die plotseling op doel schoot,  de bal kwam op de lat en sprong zo weer het veld in en Robert rammelde de bal naar voren. In die tegenaanval werd Danny “door de mangel genomen”, en de scheid floot voor een overtreding. Thijs ging achter de bal staan en legde aan vanaf een meter of 25. De bal ging over de muur en de keeper kon de bal niet klemmen.
Hejran was er als de kippen bij om de bal in het dak van de goal te jagen: 1-0 i.p.v. 0-1 en loon na hard werken. Nu moesten we de restant van de wedstrijd dit resultaat zien vast te houden.
Oirschot zette nog een keer aan, maar ons team gaf geen krimp. Sterker nog, de grootste kans  was nog voor ons. Na een mooie solo van Danny vergat hij de bal af te leggen op de vrijstaande teamgenoot. Danny besloot zelf te schieten maar de keeper kon de bal tegenhouden.
Niet lang daarna floot de scheids af.
Al met al een knappe overwinning en misschien kregen we nu wel iets te veel, maar de inzet die we toonde was wel degelijk 3 punten waard.

Geen wedstrijdverslagen gevonden

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!